99.6 درصد از جمعیت شهری و روستایی استان اصفهان تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار دارند

99.6 درصد از جمعیت شهری و روستایی، تحت پوشش خدمات آبرسانی آبفای استان اصفهان قرار دارند که جمعیتی بالغ بر 4 میلیون و 876 هزار نفر را شامل می شود.

به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران، مدیرعامل آبفای استان اصفهان با بیان اینکه تامین آب شرب سالم و پایدار از وظایف اصلی این شرکت است گفت: درحال حاضر تقریبا 100 درصد جمعیت شهری و 96.41 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات آبرسانی این شرکت قرار دارند که 100 شهر و 963 روستا را شامل می شود.
حسین اکبریان افزود: 270 روستا با جمعیت 38 هزار و 600 نفر تحت پوشش آبرسانی سیار قرار دارند که با هدف محرومیت زدایی و آبرسانی به روستاها، طرح ملی جهاد آبرسانی در شهرستان های فریدونشهر، نایین و سمیرم در حال اجرا است.
وی ادامه داد: 5 هزار و 554 کیلومتر خطوط انتقال و 17 هزار و 678 کیلومتر شبکه توزیع آب در استان وجود دارد که نگهداری، توسعه و اصلاح این تاسیسات از دیگر وظایف مهم شرکت آبفا است.
اکبریان همچنین حجم مخازن در مدار را بالغ بر یک میلیون و 100 هزار متر مکعب عنوان کرد و گفت: طرح جهاد مخزن سازی برای افزایش توان آبرسانی پایدار در شرایط خاص، در این شرکت آغاز شده است که نیازمند کمک خیرین است و برای رسیدن به ظرفیت استاندارد احداث یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب مخزن دیگر نیاز است.
مدیرعامل آبفای استان اصفهان عنوان کرد: تا کنون در حدود یک میلیون و 467 هزار فقره انشعاب آب و بالغ بر 753هزار فقره انشعاب فاضلاب در راستای خدمت رسانی به مردم در استان واگذار شده است.