توافق نامه اجرای فیبر نوری زیباشهر با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری امضا شد

با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها استانداری اصفهان و معاونت زیرساخت های شرکت ایرانسل توسعه شبکه فیبر نوری شهرهای استان اصفهان در جلسه ای که در استانداری اصفهان تشکیل شد، آغاز گردید.
به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران در این جلسه توافق نامه اجرای کامل فیبر نوری شهر زیباشهر فی مابین شرکت ایرانسل و شهرداری زیباشهر فراهم و با حضور کورش صابری شهردار زیباشهر و دکتر بولوردی معاون مدیرعامل شرکت ایرانسل امضاء و بین طرفین مبادله گردید.
صابری شهردار زیباشهر در این خصوص عنوان کرد:
توسعه زیرساخت های شهری یکی از اصلی ترین پایه های توسعه و پیشرفت هر منطقه ای است که یکی از این زیرساخت ها در حوزه ارتباطات ، اقتصاد دیجیتال و ایجاد شهر هوشمند میباشد.
در راستای این طرح بیش از ۷۰ کیلومتر حفاری انجام و شبکه فیبر نوری اجراء می‌شود که بیش از ۵۰۰۰ خانوار در زیباشهر می‌توانند از خدمات شبکه اینترنت با سرعت بسیار بالا تحت پوشش شبکه فیبر نوری و سرویس FTTH استفاده کنند.
با اجرای این طرح، اینترنت ثابت را با سرعت ۷۰۰ تا ۸۰۰ مگابیت بر ثانیه در اختیار مشترکین قرار می‌دهد در حالیکه متوسط سرعت اینترنت ثابت در کشور هم‌ اکنون ۱۱ تا ۱۲ مگابیت بر ثانیه است.
سرویس فیبر نوری تا منزل یا FTTH فناوری جدیدی است که با استفاده از فیبر نوری، سرویس‌های ارتباطی و سرویس‌های بر بستر دیتا، با سرعت بیش از ۷۰ برابر کابل‌های مسی را در اختیار مشترکین قرار می‌دهد