رونق اقتصاد گردشگری و ترویج سفر ارزان از رویکردهای ستاد خدمات سفراصفهان

به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران جانشین رییس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان در نشست خبری تشریح برنامه‌های این ستاد گفت: رونق اقتصاد گردشگری ضمن ترویج سفر ارزان از رویکردهای اصلی ستاد در این دوره است.
مهدی بقایی در این جلسه اظهار کرد: ستاد خدمات سفر شهر اصفهان طی ۲سال گذشته به صورت دائمی فعالیت داشته و به جز ایام نوروز در سایر ایام نیز به خدمت رسانی مشغول بوده است.
او افزود: امسال تلاش کردیم به مسایل بنیادین و زیرساختی در ستاد بپردازیم و نقاط قوت و ضعف فعالیت آن را در پژوهشی با همکاری جهاد دانشگاهی اصفهان شناسایی کنیم.
بقایی با اشاره به اینکه رونق اقتصاد گردشگری ضمن ترویج سفر ارزان از رویکردهای اصلی ستاد در این دوره است، ‌افزود: تلاش شده تا با همگرایی میان نهادها به خدمت رسانی بپردازیم.
به گفته بقایی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان امسال با ۱۲ کمیته مختلف از ۲۴ اسفندماه تا ۲۴ فروردین ماه به خدمت رسانی می‌پردازد و هر کدام از مناطق نیز دارای یک ستاد خدمات منطقه ای است.
جانشین رییس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه امسال در زمینه اسکان مسافران، هزار تخت به ظرفیت هتل‌ها اضافه شده، افزود: تلاش شده تا از ظرفیت خانه‌های مسافر که در اداره میراث فرهنگی ثبت شده‌اند در کنار خانه‌های استیجاری استفاده شود.
بقایی ادامه داد: به دلیل همزمانی ایام نوروز با ماه رمضان اماکنی ویژه صرف غذا برای مسافران تعبیه شده تا ضمن حفظ حرمت ماه رمضان، امکان استفاده مسافران از این امکانات فراهم شود.
ایجاد قرارگاه اطلاع‌رسانی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان در باغ فدک
سخنگوی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه کمیته اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر امسال اطلاع رسانی سریع و شفاف را در دستور کار قرار داده، گفت: این کمیته نسبت به معرفی مبداها و مقصدهای سفر به شهر اصفهان اقدام کرده است.
سید علی معرک نژاد افزود: 2درگاه ۱۳۷ و اپلیکیشن اصفهان من مراجع اطلاع رسانی به مسافران هستند و تلاش شده تا مرجعیت اطلاع رسانی از بنرها و تبلیغات شهری به 2 درگاه مذکور تبدیل شود.
او با اشاره به اینکه ظرفیت‌های ویژه ای برای اپلیکیشن اصفهان من تعریف شده، اضافه کرد: برخی از این ظرفیت‌ها شامل اعلام ظرفیت پارکینگ‌ها، سرویس‌های بهداشتی، اماکن اسکان ، رستوران‌ها، مراکز درمانی و خانه‌های مسافر است.
معرک نژاد افزود: امسال، اطلاع‌رسانی فعالیت‌های نوروزی و اقدامات ستاد خدمات سفر شهر اصفهان به‌شکلی منسجم‌تر در قالب قرارگاه اطلاع‌رسانی انجام می‌گیرد که مکان آن در کمپ گردشگری باغ فدک پیش‌بینی شده است.
او خاطرنشان کرد: در این قرارگاه، همه ظرفیت‌های متنوع رسانه‌ای اعم از تولید و انتشار اخبار مکتوب، تولیدات چندرسانه‌ای، رادیو اینترنتی، برنامه زنده رادیویی و تلویزیونی، تبلیغات محیطی و اطلاع‌رسانی از طریق نرم‌افزار اصفهان من پیش‌بینی شده است.