در وبینار تخصصی گردشگری و صنایع در یونان عنوان شد؛ استفاده از ظرفیت‌های کشور یونان با هدف توسعه گردشگری

وبینار تخصصی با موضوع فرصت‌های سرمایه گذاری و تجاری در یونان درحوزه گردشگری و صنایع دستی به همت واحد امور بازاریابی و روابط بین الملل و با حضور هیئت رئیسه کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی اصفهان و همچنین سخنرانی عضو هیئت مدیره و دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، در این نشست، مجید موافق قدیری، عضو هیئت مدیره و دبیر اتاق مشترک ایران و یونان به ارائه توضیحات کاملی از ویژگی‌ها و شرایط فعلی کشور یونان پرداخت.

موافق قدیری با اشاره به اینکه تحریم‌ها تراز تجاری دو کشور ایران و یونان را کاهش داده است، گفت: راه اندازی خط هوایی مستقیم تهران-آتن در دستور کار اتاق مشترک بازرگانی ایران و اصفهان قرار دارد و با توجه به اینکه یونان در بحران اقتصادی قرار دارد قدرت چانه زنی ایران برای گسترش روابط بالا می رود.

وی با تاکید بر این نکته که در حال حاضر تمرکز کشور بر روی صادرات غیر نفتی است و صنعت گردشگری می‌تواند به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد، افزود: یونانی‌ها سوابق خوبی در این حوزه دارند و این تجارب می تواند مورد آموزش قرار گیرد و استانداردهایی در این زمینه تعریف و استفاده شود.

قدیری همچنین عنوان کرد از آنجایی‌ که هزینه‌های سفر در کشور یونان پایین است این کشور می‌تواند جایگزین کشور ترکیه به عنوان مقصد گردشگری ایرانیان شود.

در ادامه این نشست ماهیت و ساختار کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی اصفهان مورد تاکید قرار گرفت و به اقدامات مهم این کمیسیون ازجمله ایجاد ستاد احیای گردشگری در دوران شیوع کرونا اشاره شد.

همچنین پیشنهاداتی برای معرفی بیشتر اصفهان در راستای جذب گردشگر، راه اندازی خط پروازی مستقیم اصفهان -آتن، استقرار پایگا‌ه‌های صادراتی و تجاری برای برقراری ارتباط با بازارهای بین المللی، تسهیل صدور ویزا، تبادلات محصولات هنری و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان نیز مقرر شد پیگیری‌های لازم برای برگزاری نمایشگاه مجازی در حوزه گردشگری و صادرات صنایع دستی با محوریت اتاق بازرگانی اصفهان انجام شود.