مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان خبر داد : حماسه مردم اصفهان در طرح “کمک‌های مومنانه”/ آغاز جشن نیکوکاری در استان اصفهان با شعار عیدی برای همه

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه مردم اصفهان در “کمک‌های مومنانه حماسه آفریدند، گفت: علی رغم پیش بینی های ما بدلیل محدودیت هایی که کرونا ایجاد کرد، از نظر درآمدی و جذب کمک های مردمی دچار مشکل نشدیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، کریم زارع، در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و گرامیداشت هفته نیکوکاری اظهار داشت: رسانه ها در امر کمک رسانی به نیازمندان، همراهان خوبی بوده اند و ما قدردان زحمات این عزیزان هستیم.

وی تاکید داشت: در این ۴۲ سال، رسانه ها همراه همیشگی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره ) بودند و همراهی های آنها باعث شده به لطف خدا با کمک مردم برای حمایت از مردم نیازمند جامعه موفقیت های مطلوبی حاصل شود.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان گفت: این نهاد ایجاد کننده فقر نیست، منشا ایجاد فقر در جامعه عوامل متعددی دارد که کمیته امداد در تلاش است تا تبعات آن را کمتر کند.

زارع با بیان اینکه رویکرد اصلی کمیته امداد مساله توانمندسازی خانواده های تحت حمایت است افزود: تجربه برای ما اثبات کرد که اگر نتوانیم خانواده های مشکل دار اقتصادی را توانمند سازیم و آنها را به این باور برسانیم که خودشان نیازهای خود را برطرف کنند این چرخه همچنان ادامه خواهد داشت. بر همین اساس سیاست های کلی کمیته امداد در جنبه های مختلف بحث توانمندسازی از جمله زمینه های فکری و ذهنی، توانمندسازی اقتصادی و ایجاد شغل را شامل می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) از رویکردهای مهم توانمندسازی در سال‌های اخیر در کمیته امداد را بحث مسکن برای اقشار نیازمند دانست و افزود: با همراهی هایی که دولت با این مجموعه داشته امسال بحث ساخت هزار و ۱۵۰واحد مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را در دست اقدام داریم.

کریم زارع در بخش دیگری از سخنانش گفت: امسال به خاطر بحث کرونا و دستوری که مقام معظم رهبری به عنوان “کمک های مومنانه” مطرح نمودند و لبیکی که تمامی اقشار جامعه به این فرمان داشتند، کمیته امداد در دو مرحله :”ماه مبارک رمضان “و” محرم و صفر” با همراهی دیگر سازمان ها و خیران به ویژه بسیح و بنیاد مستضعفان، بیش از ۶۰میلیارد تومان در قالب سبد غذایی و غذای گرم در این دو مرحله تهیه و توزیع نمود. این مقوله برای رفع نیازهای فوری خانواده ها، خیلی از دغدغه های ما را کم کرد.

 مردم حماسه آفریدند/ در شرایط کرونا در جذب کمک‌های مردمی خوشبختانه دچار مشکل نشدیم

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: علی رغم پیش بینی های ما بدلیل محدودیت هایی که کرونا ایجاد کرد، از نظر درآمدی و جذب کمک های مردمی دچار مشکل نشدیم و به لطف خدا با حماسه ای که مردم آفریدند، نه تنها مشکلی در این زمینه نداشتیم، حتی در زمینه های زیادی شاهد رشد قابل توجهی بودیم و از این باب از همه نیکوکاران قدردانی می کنیم.

وی از دیگر مسایل مطرح در سال سخت کرونایی را بحث تهیه وسایل کمک آموزشی در سال جاری برای دانش آموزان تحت پوشش عنوان کرد و افزود: از حدود۱۲۰ هزار خانواده تحت پوشش، نزدیک به ۳۰ هزار دانش آموز داریم که در حال خدمت رسانی به آنها هستیم. درصدی از این عزیزان برای تهیه تبلت و گوشی که ضرورت امروزتحصیل است، دچار مشکل بودند. که با همکاری های آموزش و پرورش، بعد از شناسایی دانش آموزانی که امکان دسترسی به شبکه های شاد و فضای مجازی را نداشتند،۵ هزار دانش آموز احصا شدند و تا کنون نزدیک به ۴ هزار تبلت با کمک خیران و دستگاه ها و صنایع تامین و در اختیارشان گذاشته شد.

توزیع 2 هزار کمک هزینه جهیزیه/ ایجاد مراکز نیکوکاری، این مراکز، مردم نهاد و محله محور هستند

زارع در ادامه نشست مطبوعاتی اظهار داشت: یکی از سرفصل های بحث توانمندسازی کمک به ایجاد و تشکیل خانواده است که هم ازدواج مجدد را شامل می شود و هم ازدواج نوعروسان را. و در این حوزه نزدیک به دو هزار کمک هزینه جهیزیه تا کنون پرداخت کردیم که ۶۴۰ مورد از آن فقط در ماه رجب بین خانواده ها توزیع شد و امروز هیچ فردی در لیست نوبت کمک هزینه ازدواج و جهیزیه قرار ندارد. در این مهم با همت همکاران، تمام افراد در لیست را صفر کردیم و تنها متقاضیان اخیر را بصورت روزانه پرداخت می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تجربه نشان داده هر جا که مردم پای کار باشند موفق خواهیم بود ولی اگر فقط تکیه بر دولت و کمیته امداد باشد با توجه به گستردگی مشکلات و تنوع آن نمی توانیم از پس آن مشکلات برآییم گفت: کمیته امداد حضرت امام در سال های اخیر همیشه متکی به کمک های مردمی به صور مختلف بوده، اما در ابتکاری نو، “مراکز نیکوکاری” را ایجاد کرده ایم. این مراکز عمدتا مراکز مردم نهادی هستند که محله محور بوده و توسط معتمدین مردم در محلات، مدیریت و اداره می شوند.

آغاز جشن نیکوکاری در استان اصفهان با شعار عیدی برای همه

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه هر ساله در آستانه عید نوروز خانواده های نیازمند برای تهیه مایحتاج ضروری خود با مشکل مواجه هستند، عنوان کرد: امسال نیز همانند سالهای قبل و همزمان با سراسر کشور جشن نیکوکاری با هدف جمع آوری کمک برای خانواده های نیازمند برگزار می شود.

وی همچنین افزود: جشن نیکوکاری امسال در ایام هفته احسان و نیکوکاری و همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد با شعار «عیدی برای همه» برگزار خواهد شد.

زارع گفت: با توجه به شرایط ویژه و وجود بیماری کرونا، امسال جشن نیکوکاری در شرایط خاص و از۱۳ اسفندماه و با همکاری آموزش و پرورش از طریق سامانه شاد، ۱۴ اسفندماه با برپایی پایگاه جمع آوری کمک در میادین اصلی شهرها و ۱۵ اسفندماه در مصلاهای نماز جمعه برگزار می شود.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان همچنین ادامه داد: خیرانی که با توجه به فراگیری بیماری کرونا و به منظور رعایت نکات بهداشتی، امکان مراجعه حضوری برای اهدای کمک های خود را ندارند می توانند با شماره #۰۳۱*۸۸۷۷* یا واریز مبالغ مورد نظرشان به شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹دراین عمل خیر و خداپسندانه مشارکت داشته باشند.

زارع در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همه نیکوکاران، افزود: ۱۰۰ درصد کمک های مردمی جمع آوری شده در این ایام در کمترین زمان ممکن و فقط برای نیازمندان همان شهرستان، منطقه و محل هزینه خواهد شد.