سمینار ثروت درون با هدف شناخت فردی در سمیرم برگزار شد

سمینار «ثروت درون» به همت گروه «راه ارتباط» اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سمیرم برگزار شد.

رضا محمدی مدیر اجرایی این سمینار با اشاره به برگزاری این رویداد، اظهار کرد: سمینار ثروت درون با هدف ارتقای توانمندی‌های فردی و خودشناسی به همت گروه راه ارتباط و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور جمعی از جوانان و نوجوانان مشتاق در سالن اجتماعات سمیرم برگزار شد.
وی با بیان اینکه این رویداد، سومین سمینار تیم راه ارتباط است، گفت: بعد از «هدف‌گذاری» و «گنج درون» این بار عنوان «ثروت درون» برای این سمینار انتخاب شد. هدف از برگزاری این سمینار خودشناسی و شناخت فردی است.
مدیر اجرایی این سمینار با اشاره به فعالیت گروه آموزشی راه ارتباط بیان کرد: این گروه در سال تابستان 1397 به منظور آموزش نکاتی که در مدرسه به دانش آموزان آموزش داده نمی‌شود راه‌ندازی شد تا مردم را با خودشان به صلح برساند. این گروه در ابتدا فقط یک ایده بود که به همت علاقه و همراهی جوانان و نوجوانان رفته رفته بزرگ‌تر شد.
وی افزود : هدف ما در راه ارتباط این است که ارتباط مردم را با خودشان بهتر کنیم. چون زمانی که ما خودمان را بپذیریم و ارتباط بهتری با خودمان داشته باشیم می‌توانیم با خداوند و سایر مردم جامعه هم ارتباط بهتری داشته باشیم.

محمدی گفت : این چشم انداز فقط محدود به شهر سمیرم نمی شود و از همان سال 1397 با تاسیس وبسایت راه ارتباط بر آن شدیم تا این رسالت را در کشور و حتی سطح جهان گسترش دهیم.
وی با بیان اینکه موضوع این سمینار آموزش رسیدن به لحظه حال بود،،افزود: ما در طول زندگی به خاطر بودن در افکار گذشته و یا آینده لحظه معجزه آسای حال را از دست می‌دهیم.
مدیر اجرایی این سمینار ادامه داد: افرادی که در لحظه حال زندگی نمی‌کنند معمولا دچار بیماری های روحی و روانی می‌شوند. چرا که وقت و انرژی خودشان را صرف چیزی می‌کنند که به آن دسترسی ندارند.
وی بیان کرد: در این سمینار شرکت کنندگان یاد گرفتند چگونه درک بیشتری از لحظه حال داشته باشند و به جای اضطراب و استرس آرامش را تجربه کنند.
محمدی اظهار داشت : فضای آرام و موسیقی آرام سمینار باعث شد شرکت کنندگان برای مدت 2 ساعت از بند افکار و زندگی معمولی خارج شوند و بیشتر با خودشان ارتباط برقرار کنند.
وی اضافه کرد: شرکت کنندگان همچنین یاد گرفتند که خودشان تعیین کننده سرنوشت خود هستند و رسیدن به رسالت‌شان در نهایت باعث می‌شود سفر زندگی خود را آغاز کنند.
مدیر اجرایی این سمینار افزود: در پارت دوم سمینار به شرکت کنندگان یاد داده شد که چطور علایق و رسالت شان را پیدا کنند و آن را به یک برنامه درامدزایی از طریق اینترنت تبدیل کنند.
وی ادامه داد: در این قسمت با نام بردن از کارآفرینان موفق داخلی و خارجی سعی کردیم الگوهای ذهنی درستی برای شرکت کنندگان بسازیم تا باور بهتری نسبت به ثروت و موفقیت فردی پیدا کنند.
محمدی خاطرنشان کرد: در قسمت نهایی سمینار نیز با یک مدیتیشن خاص شرکت کنندگان را به دنیای درونشان متصل کردیم تا بهتر و بیشتر ثروت های درونی خود را بشناسند.
گفتنی است این سمینار به همت تیم راه ارتباط به مدیریت رضا محمدی و همچنین محمد صابری، محمد جواد آقایی، دنا آسوده، منا رضایی و کیوان آصفی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
قبل از این سمینارها چندین کارگاه با موضوعات تندخوانی، هدف گزاری و آموزش سخنرانی توسط رضا محمدی برگزار شده بود.
فاطمه طایی