مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی مطرح کرد:بهره‌گیری از ظرفیت فیلم‌سازان نوجوان در جشنواره فیلم کودک

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی بر بهره‌گیری از ظرفیت فیلم‌سازان نوجوان المپیاد فیلمسازی نوجوانان در جشنواره فیلم کودک و نوجوان تاکید کرد و گفت: فیلمسازی توسط نوجوانان از اهداف مهم جشنواره فیلم کودک بود که خوشبختانه با برگزاری المپیاد فیلمسازی نوجوانان محقق شد.
به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران ، مجید زین‌العابدین شامگاه دوشنبه دوم بهمن ماه در آیین اختتامیه هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران با بیان این مطلب گفت: سی‌‌وپنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان پس از دوران شیوع کرونا و تضعیف سینمای کودک با قوت و نتایج چشمگیر و قابل‌توجهی برگزار شد.
او افزود: فیلمسازی توسط نوجوانان از اهداف مهم جشنواره فیلم کودک بود که خوشبختانه با برگزاری المپیاد فیلمسازی نوجوانان محقق شد.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه تعداد شرکت‌کنندگان، نشان‌دهنده استقبال خوبی است که از این رویداد مهم شده است، اظهار کرد: امیدواریم این روند منجر به هموار شدن مسیر فیلمسازی برای نوجوانان شود.
او ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده از ظرفیت فیلمسازی نوجوانان در بخش رقابتی جشنواره فیلم کودک استفاده شود.
آینده‌سازی در سینما توسط نوجوانان؛ هدف مهم هفتمین المپیاد فیلمسازی
مدیر هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران نیز گفت: المپیاد فیلمسازی نوجوانان اگرچه عرصه‌ای رقابتی است، اما مهم‌تر از آن این است که منجر به ایجاد جریانی آینده‌ساز در سینمای ایران باشد.
وحید ملتجی افزود: این دوره المپیاد با هدف ایجاد بستری برای آینده‌سازی در سینما توسط نوجوانان برگزار شده که امیدواریم این هدف در این دوره و دوره‌های بعدی محقق شود.
او با ابراز امیدواری به اینکه المپیاد فیلمسازی در سال آینده از حیث جایگاه و اعتبار در کنار سایر المپیادهای علمی کشور قرار بگیرد و دستاوردهای قابل‌توجهی داشته باشد، اظهار کرد: امسال مشارکت شهرداری اصفهان با بنیاد سینمایی فارابی بسیار چشمگیر بود و نتیجه این مشارکت در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم‌کودک و نوجوان و المپیاد فیلمسازی قابل مشاهده بود.
المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان؛ فرصت رشد و تعالی سینمای ایران
یکی از مربیان هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران هم با بیان اینکه سینما در ذات خود حاوی عشق است، گفت: امیدوارم علاقمندان به سینما و فیلمسازی بتوانند از چنین فرصت‌هایی برای رشد و تعالی سینمای ایران بهره‌مند شوند.
نادره ترکمانی افزود: نخستین فیلم من در اصفهان و با حضور خانواده‌های اصفهانی اکران شد و آنقدر شور و انرژی گرفتم که این مسیر را ادامه دادم.
او خاطرنشان کرد: تجربه حضور در المپیاد فیلمسازی برایم بسیار خوشایند و دلنشین بود و امیدوارم شاهد فعالیت مستمر و موفقیت این نوجوانان باشم.
نتایج چشمگیر المپیاد فیلم‌سازی؛ محصول مشارکت شهرداری اصفهان و مسئولان سینمایی
از دیگر مربیان هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران اظهار کرد: مسئولان سینما و مدیریت شهری اصفهان فرصت خوبی را برای نوجوانان فراهم کرده‌اند که امیدوارم شاهد نتایج چشمگیر آن در آینده باشیم.
مرتضی‌علی عباس‌میرزایی افزود: امیدوارم روند برگزاری این المپیاد متوقف نشود و فرصت بهره‌مندی از تجارب پیشکسوتان و اساتید سینمای ایران برای نوجوانان و جوانان فراهم شود.
لبخند اصفهان به فیلمسازان آینده ایران
علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان نیز پیامی را به هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران ارسال کرد که در بخش‌هایی از آن آمده است:
«اصفهان، شهر مناظر بی‌تکرار است؛ شهری که معماری زیبا، پل‌های تاریخی استوار و مسجد و مناره‌های منحصر به‌ فردش، آن را به مکانی جذاب برای فیلمسازی تبدیل کرده است و سینماگران مختلف را از آن سوی دنیا به این خطه می‌کشانَد تا فیلم‌هایشان زیر آسمان فیروزه‌ای اصفهان، رنگ و عطر زندگی به خود بگیرد.
هنر در گوشه و کنار و هر کوی و برزن این شهر جاری است و تنوع بی‌نظیر صنایع و هنرهای سنتی و دستی‌اش مجموعه‌ای بی‌بدیل و کانونی ارزشمند برای هنرمندان و هنردوستان پدید آورده تا آن را به شایستگی با نام “نصف جهان” به مردمان جهان معرفی کنند.»